28 september 2014

Snake, it's a SNAKE!!

Jag hade innerligt hoppats att den dagen, då jag stötte på en orm här i Texas ALDRIG skulle komma...MEN där hade jag fel.

I fredags var jag ledig och på kvällen tog Ken och jag en promenad med Linus runt Marine Creek Resevoir. Vid ett område, där promenadstråket är lite smalare, fick jag plötsligt se att något slingrade iväg fort som bara den. Fy farao alltså!! 

Vi tvärstannade allihopa och frågar ni mig, vilken typ av orm/vilken färg eller mönster den hade kommer jag ihåg nada. Jag vart så rädd och kastade mig i armarna på Ken som en damsel in distress varpå Ken lugnt och sansat förklarade att det var en ogiftig garden-snake.

Nu har jag iallafall fått en 101-lession i vilka ormar som är giftiga och vad jag ska titta efter OM jag/vi skulle stöta på någon mer "pinne som rör sig"...

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Fy farao alltså!! Jag har värsta(!!) fobin för ormar.

      Radera
  2. Tur att det bara var en gardensnake och att du nu vet vad du ska titta efter. Dock är det inte lätt att se skillnad när jag är mer fokuserad på att det är en orm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer bara ihåg att jag såg något slingra iväg och jag vart så rädd. Vi gick där igår också och jag stampade som en galning bara för att...

      Radera
  3. En svensk kompis till mig här i Reston hade en garden snake i sitt badrum. Ja, gissa om hon nästan dog.
    Yikes.
    Ser sällan ormar dock, men jag vet ju att de finns. En gång har jag sett en på min prommis, då fotade jag den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy!!! Jag hade reagerat på samma sätt, den saken är säker. Jag fattar inte att jag överlevde mina månader i Costa Rica, där ormar finns i överflöd...

      Radera
  4. Usch ja, ormar... Vi gick förbi ett grannhus för ett par månader sen och en kvinna skrek som om hon varit med i en skräckfilm. Under bilen låg en skallerorm! De kan rulla ihop sig till en kringla och sen attackera som en fjäder. Men såklart är de också rätt så rädda för människor. Jag tror man kan köpa ett serum (antidote) att ha i medicinskåpet utifall man blir biten. Det fanns att köpa i Sverige i alla fall för några år sen. Om inte annat stillar det nerverna att veta att man har det. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh herre gud vad läskigt!! Fy fasiken alltså. Hörde också från vår granne att de hade haft en orm på tomten, framkommer dock inte vilken sort men läskigt var det iallafall.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)